رهبر اکثریت سنای آمریکا: شواهدى از خرابکارى در سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران نیست ترور سردار رادان تکذیب شد فرمانده سپاه عاشورا: سرنوشت بالگرد و مسافران آن را نمی‌توان تایید کرد اولین فیلم از نمای دوربین‌های هوایی از لاشه بالگرد رئیس جمهور کولیوند: آثاری از زنده بودن سرنشینان بالگرد مشاهده نشده است + فیلم محل بالگرد رئیس جمهور پیدا شد + عکس و فیلم چین: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم منطقه طویل که پهپاد ترکیه شناسایی کرده کجاست؟ + جزئیات حمله پهپادی مقاومت عراق به اهداف حیاتی در بندر ایلات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | جهان نگرانِ ایران واکنش رئیس مجلس ترکیه به سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور تیم‌های اعزامی باید تا الان به مختصات اعلامی پهپاد ترکیه‌ای رسیده باشند اطلاعیه شماره ۵ ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر مختصات محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور مشخص شد + فیلم و عکس درباره هلی‌کوپتر Bo۱۰۵ که پوتین برای کمک به عملیات تجسس به ایران فرستاد + جزئیات و عکس ۴۷ امدادگر و تجهیزات ویژه روسیه در راه تبریز + فیلم هلال احمر عراق: ۱۰ تیم‌ امداد و جستجو را برای کمک به ایران آماده کردیم کنعانی: کارگزاران دستگاه دیپلماسی برای سلامتی رئیس جمهور و همراهان ایشان دعا می‌کنند همراهان رئیس جمهور در هلی‌کوپتر چه کسانی بودند؟ + اسامی جزئیات جلسه پوتین با سفیر ایران درباره حادثه بالگرد رئیس‌جمهور | سلام من را به رهبر معظم انقلاب برسانید + فیلم
سرخط خبرها

تلاش بایدن برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین

  • کد خبر: ۲۱۲۷۹۲
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
تلاش بایدن برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین
به گفته ۲ مقام آمریکایی، دولت این کشور در تلاش است با تصویب بودجه اضافی توسط کنگره سامانه‌های موشکی دوربرد در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش شهرآرانیوز، به گفته ۲ مقام آمریکایی، پس از ماه‌ها درخواست مقامات اوکراینی، دولت جو بایدن در حال تلاش برای ارسال موشک‌های بالستیک دوربرد به این کشور است.

اواخر سال گذشته، ایالات متحده وعده تامین سامانه‌های موشکی ATACMS را به ارتش اوکراین داد، ولی تاکنون انواع قدیمی‌تر این سامانه را در اختیار کی‌یف قرار داده است. حالا واشنگتن درصدد ارسال نسخه‌های دوربرد این موشک‌هاست که به اوکراین اجازه می‌دهد تا شبه جزیره کریمه را هدف قرار دهد.

این تلاش در حالی است که در حال حاضر کنگره بودجه لازم برای ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده است؛ هرچند هفته گذشته مجلس سنای آمریکا یک بسته ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، اسرائیل و تایوان تصویب کرد، ولی هنوز تصویب نهایی این لایحه توسط مجلس نمایندگان مشخص نیست.

در ماه‌های گذشته جمهوری‌خواهان طرفدار ترامپ گفته‌اند که تنها در صورت موافقت دولت بایدن با بسته‌ای از اقدامات امنیتی مرزی و مهاجرت جمهوری‌خواهان، کمک نظامی آمریکا به اوکراین را تایید خواهند کرد.

به گفته مقامات نظامی آمریکا، تعداد محدودی از سامانه‌های موشکی ATACMS در ذخایر نظامی این کشور موجود است و به احتمال زیاد آن‌ها بدون دریافت پول به اوکراین ارسال نخواهند شد. به گفته مقامات آمریکایی، در صورت تصویب بودجه بیشتر برای اوکراین، این سامانه‌ها در اختیار کی‌یف قرار داده خواهند شد.

دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین گفت که بیشتر وقتش در کنفرانس امنیتی مونیخ برای مذاکره با آنتونی بلینکن همتای آمریکایی‌اش گذشته است.

کولبا به خبرنگاران گفت که زمان زیادی را درباره ارسال سامانه‌های موشکی دوربرد با بلینکن صرف کرده است. وی گفت که در شرایط فعلی تنها راه برتری بر روسیه ارسال این سامانه‌هاست.

دولت بایدن در ۲ سال گذشته در مقابل ارسال موشک‌های دوربرد مقاومت کرده است، زیرا مقامات آمریکایی نگران هستند که اوکراین از این موشک‌ها برای حمله به داخل کریمه یا روسیه استفاده کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->